Beste verloskundigen,
In de afgelopen weken hebben wij diverse feedback ontvangen over de controle op gelijktijdig gebruik. Op basis van deze feedback hebben wij een actieplan opgesteld.
Uitstel controle tot 1 januari 2021
Wij hebben ons vergist in de impact ten gevolge van de invoering van de controle en bieden daar onze excuses voor aan. Vanwege een concrete vraag om uit te stellen omdat er meer tijd nodig is om tot een goede inventarisatie van gebruikers te komen hebben wij sinds vorige week vrijdag de controle gedeactiveerd.
In Juni 2011 is dezelfde controle ingevoerd die in 2015, na de invoering van de Onatal ID, is vervallen. Naar aanleiding van ons nieuwsbericht zijn er veel reacties binnengekomen met vragen of om extra licenties te bestellen. Hierdoor zijn wij ervan uitgegaan dat het bekend is bij de praktijken, maar nu blijkt dat wij hier te makkelijk over gedacht hebben.
Wanneer jullie meer tijd nodig hebben voor de implementatie binnen de praktijk is dat natuurlijk geen enkel probleem.
Tot 1 januari 2021 alleen een melding
Om tot 1 januari 2021 beter inzicht te krijgen in het gebruik binnen de praktijk:
- Is er bovenaan een gele balk zichtbaar wanneer het aantal sessies is overschreden.
- Wanneer er voldoende licenties zijn verdwijnt de balk weer. Kan men door op “Lees meer” te klikken direct zien welke sessies er actief zijn.
- Kunnen de praktijken rustig het gelijktijdig gebruik in kaart brengen en eventuele extra licenties aan ons doorgeven.
Nieuw overzicht bij inloggen
Dankzij jullie feedback is de flow van de controle herzien. Een gebruiker wordt er nooit zomaar ‘uitgegooid’, maar hier is wel verwarring over. Er zijn enkele stappen/klikken verwijderd en zie je direct wie er actief zijn zonder een extra klik.
Per 1 januari 2021 is de flow:
- Wanneer de ‘laatste’ gebruiker inlogt is direct het overzicht van alle actieve sessies zichtbaar.
- Elke gebruiker kan een collega afmelden. Dus niet meer alleen de beheerder.
Verbeteren support
Wij hebben een SLA met elkaar afgesproken en welke 2 jaarlijks wordt getoetst tijdens de NEN7510 audits. Ons gemotiveerde team staat met hart en ziel 24/7 voor jullie klaar. Des te vervelender vinden wij, dat ondanks alle inspanningen, onze support toch niet altijd voldoet aan jullie verwachtingen.
Volgens de feedback worden sommige zaken onvoldoende opgepakt. Wij gaan dit evalueren en jullie erbij betrekken om zo de support verder te verbeteren. Jullie zullen in de aankomende tijd diverse malen om feedback worden gevraagd.
Naar voren schuiven van ons gebruikersoverleg/feedback panel
Ons feedback panel is een leuke en goede manier om wensen en behoeftes met elkaar te bespreken. Dit organiseren wij nu 1 keer per jaar, maar gaan dit 2 keer per jaar doen om regelmatiger met elkaar in gesprek te gaan. Zo kunnen we bijvoorbeeld ook gezamenlijk de communicatie en support evalueren.
Deze maand versturen wij de nieuwe uitnodiging met een datum, zodat jullie hier rekening mee kunnen houden.
Communicatie verbeteren
Jullie geven aan dat de communicatie beter kan en daarom gaan wij onze nieuwsbrief weer nieuw leven inblazen. Zo houden wij jullie maandelijks op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Onze nieuwsberichten worden door gemiddeld 80% van de ontvangers geopend. Ons streven is 100%, maar hebben hier jullie hulp hard voor nodig:
- Een up to date e-mailadressenlijst. Nu versturen wij de nieuwsberichten naar hetzelfde e-mailadres als de facturen. Wij gaan vragen of wij het e-mailadres gekoppeld aan de Onatal ID mogen gaan gebruiken.
- Controleer regelmatig of onze e-mails niet in de spam terecht komen.
- Lees onze nieuwsberichten goed en houdt het Onatal nieuws binnen Onatal goed in de gaten.
Verbeteren implementatie Onatal Ultra PICOM
Er is een grote update voor Onatal Ultra PICOM, wat vele voordelen met zich meebrengt voor de praktijken. Doordat er meerdere partijen betrokken zijn is communicatie erg belangrijk.
Dankzij jullie feedback hebben wij nog een stap toegevoegd aan de diverse communicatie die er al is. Wanneer de PiCOM kastjes verstuurd worden nemen wij telefonisch contact op om eventuele details door te nemen.
It takes two to tango
Bovenstaande acties zijn ontstaan naar aanleiding van jullie feedback. Bij goede communicatie zijn er altijd 2 partijen nodig, daarom:
- Is het belangrijk dat er concrete vragen komen, zoals de vraag om uit te stellen tot 1 januari 2021.
- Het belangrijk is onze communicatie goed onder de aandacht te brengen en dat deze vervolgens goed gelezen wordt. Wij ontvangen graag suggesties om dit te verbeteren.
- Meer diversiteit en roulatie in het feedback panel. Er is nu vaak dezelfde groep mensen aanwezig. Dit is natuurlijk fantastisch en daar zijn wij blij mee, maar neemt niet weg dat een beetje verloop bijdraagt in de representativiteit van het panel
Wanneer er vragen en/of opmerkingen zijn over de diverse actiepunten horen wij dit natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Joost & Joost