Twitter en sociale media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van vele
Nederlanders. Meer dan 3 miljoen Nederlanders maakt actief gebruik van Twitter, zo
blijkt uit recent onderzoek. Dit zijn met name mensen in de leeftijds categorie 18-35
jaar. Hier is een duidelijke overlap met de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen
zwanger zijn.

Ook is het zo dat 84 procent van de clienten eerst informatie opzoekt via internet
alvorens naar een zorgverlener te gaan.

Daarmee is Twitter een ideale manier om nieuwe clienten te benaderen en om
bestaande clienten goed te kunnen informeren.

Echter merken wij dat verloskundigen nog maar beperkt gebruik maken van dit
medium en als ze hier al gebruik van maken dit vaak veel beter kan.
Om deze reden brengen wij dit e-book uit, om u en uw praktijk de goede richting op te
helpen.

Door met je verloskundige praktijk actief en op een goede manier te Twitteren kun je de volgende doelen bereiken:

  • Zorg voor de eerste kennismaking bij zwangeren uit uw regio.
  • Informatie en actualiteiten volgen. Nieuws (ook verloskundig nieuws) vliegt het
    snelste de wereld rond via Twitter.
  • Onderscheidt u van de rest door wel bereikbaar te zijn op dit populaire medium.
  • Houd contact met uw actieve clienten.
  • Bouw aan ‘social proof’, wat anderen over u zeggen is 100 keer meer waard dan
    wat u zelf schrijft over uw praktijk.
  • Blijf op het netvlies van andere zorgverleners, wat goed is voor
    doorverwijzingen.
  • Maak een moderne en vooruitstrevende indruk bij zoekende clienten.
  • Verbeter de zorg en informatievoorziening aan uw clienten.
  • Zorg dat uw voorlichtingsavonden bekendheid krijgen.
  • En nog veel meer…

Het volledige e-book is te downloaden vanaf de www.onatalblog.nl (rechter menu), maar wij geven je hier alvast je eerste tips:

  • Gebruik Twitter niet alleen voor contact met collega’s, maar ook juist met huidige en nieuwe clienten
  • Ga correct om met de privacy van de zwangeren
  • Zorg dat je bekend bent met de basis begrippen, en zorg voor een goed profiel.

Het gratis E-book ‘Twitter voor verloskundigen’ zal je precies uitleggen hoe je dit doet.

Wanneer je het e-book gelezen hebt, plaats dan hieronder je reacties en ook vooral aanvullingen!

Op jouw praktijk,
Team Onatal