Toegang tot Onatal is voor het merendeel van de verloskundigen in Nederland van ongekend belang. Dit beseffen wij als geen ander. Om te garanderen dat gebruikers altijd bij hun gegevens kunnen hebben wij in juli 2012 de Onatal 24/7 Spoed dienst geintroduceerd.
Bereikbaarheid Onatal: Onze hoogste prioriteit
De beschikbaarheid van onze dienst heeft onze allerhoogste prioriteit, als verloskundige is toegang tot Onatal noodzakelijk. Daarom kunt u ons 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereiken voor spoedgevallen.
Hoe werkt het?
Wij hebben een speciale website ingericht die volledig los van onze andere diensten draait en altijd beschikbaar is. De site is te vinden op http://status.onatal.nl. Hier kunt u 24/7 de status bekijken van al onze diensten zoals de Onatal applicatie zelf, Onatal Telecom, Onatal Ultra DICOM en meer.
Hoe plaats ik een spoed-melding?
Op http://status.onatal.nl vindt u een knop ‘Probleem melden’. Zodra u deze aanklikt kunt u uw praktijknummer en spoed-code invullen om een melding te plaatsen. Deze 2 codes vindt u door in Onatal in te loggen en via het menu ‘Begin’ te klikken op ’24/7 Spoed ondersteuning’. Bereidt u dus goed voor door deze codes te controleren en op te schrijven voor het geval u deze in de toekomst nodig heeft. Zorg ook dat al uw collega’s deze codes op zak hebben.
Wat gebeurt er met mijn spoedmelding?
Zodra uw spoedmelding is ingediend zullen wij geautomatiseerd ons team van technici oproepen en uw melding aan hen doorgeven. Op deze manier kunnen ze uw melding direct in behandeling nemen. Verder zal uw melding op de pagina voor anderen zichtbaar zijn, zodat wij iedereen goed kunnen informeren.
Waar kan ik de 24/7 spoed-dienst voor gebruiken?
De dienst is speciaal bedoeld voor alle meldingen die spoedeisend zijn en niet via bijvoorbeeld tickets, e-mail of telefoon behandeld kunnen worden. Bijvoorbeeld wanneer de applicatie onbruikbaar / niet-toegangkelijk is of bij problemen met het ophalen of versturen van echo-metingen via PACS in geval u Onatal Ultra gebruikt.
Voor alle normale vragen mbt gebruik, administratie of andere niet spoedeisende vragen kunt u zoals gebruikelijk het beste gebruik maken van ons ticket-systeem.
Op jouw verloskundige praktijk,
Het Onatal Team
Klinkt slim, hoop het niet nodig te hebben!
Ik zal de nummers noteren.
Eva van Hoorn, centrum voor verloskunde en echoscopie
Hallo Lisette,
Dat klopt, we doen juist ons best er voor te zorgen dat je ‘t nooit nodig zult hebben. Maar “voor ‘t geval dat”, is ‘t wel zo geruststellend te weten dat je ons 24 uur per dag, 7 dagen in de week kunt bereiken.
Joost
Microware automatisering
Ik heb hier nog wel wat vragen/opmerkingen over:
1. De Tekst ‘Hier kunt u 24/7 de status bekijken van al onze diensten zoals de Onatal applicatie zelf, Onatal Telecom, Onatal Ultra DICOM en meer.’ Status van al jullie diensten? Hoe bedoelen jullie dat?
2. Bij een spoedgeval is in het in de meeste gevallen zo dat Onatal niet reageert, vastloopt, etc. Dan zal het ook niet lukken om de codes te verkrijgen.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
Geboortecentrum GEEL
Hallo Harriët,
Dat zijn goeie vragen.
1) Onatal bied naast het verloskundig dossier (Onatal Lijn 1) ook andere diensten voor verloskundige praktijk. Bijvoorbeeld Onatal Telecom (praktijk telefonie geintegreerd in het dossier) en Onatal Ultra (koppelingen met echoscopie apparatuur, en beeld uitwisseling / opslag). Zie voor meer informatie de bovenste zwarte balk op http://www.onatal.nl.
Op de genoemde status pagina tonen we dus niet alleen de status van de Onatal Lijn 1 applicatie, maar ook van de andere diensten.
2) Dat klopt, in een echte nood-situatie kun je de codes niet inzien in de applicatie. Vandaar ons advies om nu de codes te bekijken en op te schrijven in je agenda, telefoon, of andere plek waar je altijd terecht kunt.
Hartelijke groet,
Joost
Microware automatisering