In de afgelopen dagen heeft een klein aantal prakijken al met de nieuwe versie kunnen werken. Inmiddels zijn alle praktijken voorzien van deze mooie nieuwe versie. Lees verder voor een overzicht van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden en verbeteringen…
Koppeling Sanquin/CLAUS online
Wanneer je voor de bloedonderzoeken samenwerkt met Sanquin, is het mogelijk dat u de aanvraag direct via Onatal kunt invoeren. Uw contactpersoon bij Sanquin kan u helpen uw installatie hiervoor correct in te stellen.
Vecozo COV 3.0
Vecozo heeft haar COV functionaliteit van een update voorzien (lees meer). Voorheen kon de Controle op Verzekering ook gebruikt worden om adresgegevens van een client op te vragen. Met deze nieuwe versie is dat niet meer mogelijk: u kunt alleen naam, geboortedatum, bsn en verzekeringsgegevens van een client opvragen. Zoeken naar een client met behulp van geboortedatum, postcode en huisnummer blijft nog wel mogelijk.
Heeft u nog geen UZI systeemcertificaat, dan zult u zelf (handmatig) de adresgegevens van de client moeten invoeren. Dit heeft te maken met de nieuwe COV van Vecozo, helaas hebben wij hier geen invloed op. Wanneer uw praktijk wel over een UZI systeemcertificaat beschikt, dan heeft u ook toegang tot de Gemeentelijke Basis Administratie en worden de adresgegevens daaruit opgehaald.
Let op: Wanneer u uw UZI aanvragen voor 1 juli doet dan kun je flinke kosten besparen: Lees meer.
Snelheidverhogingen
Er zijn weer flinke verbeteringen in de snelheid doorgevoerd. De dossiers staan in enkele microseconden op het scherm.
PRN praktijkanalyse
Voor sommige praktijken is het de PRN niet gelukt een adequate praktijkanalyse samen te stellen. Je krijg in Onatal vanzelf een melding om ontbrekende gegevens alsnog mbv LVR1 formulieren in te sturen. Verzoek van de PRN is om deze gegevens zo snel mogelijk te versturen.
Toevoegingen en verbeteringen
- Geboortecentra toegevoegd en selecteerbaar in LVR
- Volgorde velden dossier aangepast
- Aterme- en partuslijst op basis van casemanager
- Afvinklijsten toegevoegd aan tabbladen Zwangerschap (bijv. tbv risico op een hypertensie) en Kind (bijv. tbv neonataal onderzoek)
- Mogelijkheid toegevoegd om een apart logo te gebruiken op de zwangerschapskaart
- Toevoegen van praktijkdocumenten via ‘Extra’
- Diverse kleine verbeteringen en bugfixes
Wij wensen jou en jouw collega’s weer veel gebruiksgemak met deze nieuwe toevoegingen!
Op jouw praktijk,
Team Onatal
Wellicht ligt het aan de maandagochtend…maar ik vind het programma 7.0 heeeeeel traag…:-(
Verloskundigenpraktijk Oldenzaal, Dinkelland en omstreken
klinkt goed, ga er mee aan de slag.
Dank
Verloskundige praktijk Beuningen
Hard gewerkt mensen! Wij blijven tevreden gebruikers en kijken uit naar nog meer gebruiksgemak en mogelijkheden van het programma.
Verloskundigenpraktijk Venlo-Blerick
Beste Irene,
De pagina’s van Onatal horen nu gemiddeld onder de seconde op het scherm te verschijnen. U kunt onderin beeld zien hoe lang het heeft geduurd om de pagina te openen. Mocht het in uw Onatal toch veel langer duren, stuurt u dan even een ticket dan kunnen we met u mee kijken.
Met vriendelijke groet,
Marjolijn
Microware automatisering
Dank voor de leuke reacties!
Joost
Microware automatisering
weer even wennen aan nieuwe layout. Net even geprobeerd ermee te werken, 24/7 geeft geen storingen aan, maar al 3 tickets verzonden met dingen die niet naar behoren werken. Heel jammer…
Verloskundigenpraktijk Goed Begin
Hallo Angelina,
Bedankt voor je commentaar en wat goed dat je deze zaken hebt gevonden. Zou je het leuk vinden om in ons testpanel terecht te komen? Dan word je een van de praktijken die als eerste een nieuwe versie ontvangt alvorens deze landelijk wordt uitgerold?
Joost
Microware automatisering
Wat minder goed werkt is het maken van afspraken in de verschillende agenda`s. ook als je niet op “opslaan” hebt geklikt staat de afspraak al in de verloskundige agenda, maar hij moet in de echo-agenda bv. als je mevr. 3 opties van tijden heb gegeven , en je klikt op -opslaan- dan blijkt ze er toch ook al 3 x in te staan in de verloskundige agenda. Dat zie je niet direct als je in de Echo-agenda bezig bent, maar de verloskundige agenda heeft 3 “spook”afspraken staan. Op die plekken kun je dan geen nieuwe afspraak maken, maar je weet ook niet welke van de 3 de echte is ! Al een ticket over gestuurd, maar lijkt niet op te lossen te zijn. Dit was niet zo in de vorige versie en geeft ons nu veel problemen, extra werk en telefoontjes naar clienten.
Verder zit de anamnese-lijst logischer in elkaar. Maar graag de optie -geen- bij geloof bovenaan, dat scheelt scrollen. (staat nu onderaan ) vr.groeten, Conny
Verloskundigen Amsterdam Zuid
Beste Conny,
Bedankt voor je bericht. De problemen met de agenda zijn inmiddels opgelost. Het is goed dat je een ticket had gestuurd. Soms kost een oplossing echter even tijd.
Marjolijn
Microware automatisering