Jaarlijks blijft er bij veel verloskundige praktijken flink wat geld liggen door niet-betaalde declaraties. Harriet Louw, praktijkmanager bij het Geboortecentrum in Amsterdam en declaratie expert in de verloskunde, kan dat voor je oplossen! Sterker nog, speciaal voor Onatal-gebruikers heeft ze een speciale aanbieding. Leuker kan ze het niet maken, maar wel makkelijker…

Wat doe je precies?

“Ik werk als praktijkmanager bij het Geboortecentrum Amsterdam en ik doe daar onder andere het hele declaratie proces. Alle zorg die er geleverd wordt, declareer ik bij de zorgverzekeraars. Datzelfde werk doe ik ook bij een andere verloskundigenpraktijk en ook nog bij een echopraktijk. Het is best wel veel werk om te declareren en het is iets dat verloskundigen vaak tijdens hun dienst of na hun spreekuur doen, of de assistente doet het. Het is gebleken dat daar vaak geen structuur en weinig regelmaat in zit en dat de informatie die terugkomt van de zorgverzekeraar niet goed wordt opgepakt om opnieuw declaraties in te dienen, eigenlijk blijft er gewoon geld liggen.”

Waar loopt het meestal mis?

“Sommige dingen worden verkeerd gedeclareerd, mensen zijn bijvoorbeeld overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, of het BSN nummer is niet goed, dus dan moet dat opnieuw, gecorrigeerd, ingediend worden, maar dat moet je dus allemaal wel netjes bijhouden. Het blijkt dat veel verloskundigen dat een moeilijk ding vinden, die administratie, omdat zij het gewoon druk hebben met de praktijkvoering, met de dienst en het spreekuur, en dat declaratiegebeuren, daar hebben ze soms te weinig kaas van gegeten, of te weinig tijd voor, te weinig regelmaat, en daardoor blijven er gewoon dingen liggen. Het is als met alles, het blijft liggen en op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.”

Jij hebt daar dus wèl kaas van gegeten?

Ik heb daar heel veel ervaring mee omdat ik er dagelijks mee werk, dus ik zie heel snel waar dingen fout gaan. Vorig jaar sprak ik iemand van een accountantskantoor dat veel werkt met verloskundigenpraktijken en die zei ‘ze kunnen daar jouw hulp wel gebruiken’. Zo heb ik vorig jaar bij voorbeeld het hele declaratieproces overgenomen voor een praktijk in Haarlem. Dingen werden verkeerd afgehandeld waardoor er geld bleef liggen. Ik heb alles bekeken, gecorrigeerd, opnieuw ingediend en het helemaal weer netjes opgeleverd. Ik ben er één keer heen geweest om het te bespreken en de tweede keer, toen het allemaal afgerond was, heb ik het allemaal laten zien. De rest doe ik vanuit huis. Dat was zo’n succes dat ik Onatal heb benaderd en gevraagd of er misschien een samenwerking mogelijk was. Die waren erg enthousiast, want ze krijgen altijd veel vragen op de helpdesk over de administratie.”

De mogelijkheden op een rij:

  • Uitleg, inwerken en begeleiding van het financiële deel van Onatal.
  • Bij achterstallig onderhoud: controleren van de hele financiële administratie in Onatal met terugwerkende kracht, desgewenst 1 of 2 jaar. Vervolgens alle fouten corrigeren en opnieuw indienen. De hele administratie wordt foutloos en up-to-date weer opgeleverd.
  • De hele financiële administratie in Onatal overnemen waarbij de declaraties twee keer per maand worden ingediend, retourinformatie verwerkt en gecorrigeerd, betalingen geboekt en openstaande posten gecheckt.

Aanbieding geldig bij aanmelding voor 1 februari 2014:
Een scan van heel 2013 van jouw financiële administratie in Onatal. Indien alles er correct uitziet is de scan helemaal gratis. Wanneer blijkt dat er in jouw praktijk voor € 200 of meer extra gedeclareerd kan worden, dan wordt er eenmalig € 100 in rekening gebracht en kan er een offerte opgesteld worden om jouw administratie verder aan te scherpen. Het extra te declareren bedrag komt dus direct ten goede aan jouw praktijk. Kortom, je hebt er in alle gevallen voordeel bij.
Voor informatie: http://www.harrietlouw.jouwweb.nl of stuur een email naar harrietlouw@xs4all.nl

Wat doe jij met de administratie? Is het altijd weer een worsteling of heb je je eigen methoden gevonden om ermee om te gaan? Laat het ons weten!